Secondo Laboratorio di Formazione Docenti in inglese...

Miha Andric per Docenti 2

Secondo Workshop per docenti di tutte le discipline (Circolare n.472) in lingua inglese veicolare dedicato alla trattazione di contenuti di stringente attualità, utili in campo metodologico-didattico e relazionale, aperti a tutte le persone interessate non solo alla pratica della lingua, ma soprattutto all’approfondimento di strategie - argomentative, di ascolto attivo e di relazione, di analisi, sintesi, valutazione - per la comunicazione/interazione efficace.


Titolo della seconda sessione di formazione e contenuti:

"Communication, Emotional Intelligence and Student Centered Engagement" 

  • Day 1 (2 hours)
    4CIL in Theory - Communication, Culture, Cognition, and Content Integrated Learning and Teaching:
    this session introduces the innovative 4CIL approach, designed to seamlessly integrate communication, culture, cognition, and content into the classroom. Teachers discuss exercises that model how these four pillars can work together to create dynamic and holistic learning experiences. 

    4CIL in Practice:
    teachers will actively participate in a hands-on activity designed to demonstrate the integration of the 4CIL pillars. This will be followed by expert feedback and a moderated discussion to reflect on the activity’s design, execution, and potential classroom applications.

  • Day 2 (3 hours)
    New Behavior and Emotional Patterns: 
    this session delves into the evolving behavioral and emotional traits of today’s learners, examining how they think, behave, and feel within the context of a fast-paced, digital world. Teachers will explore strategies to identify and harness students’ intrinsic and extrinsic motivators, fostering greater engagement, emotional resilience, and the development of emotional intelligence. 

    Strategies and Techniques for Addressing Contemporary Students:
    through the analysis of case studies, reflective exercises, and collaborative discussions, educators will gain practical tools for cultivating an inclusive and supportive classroom environment. The session emphasizes the use of effective communication and motivational techniques to inspire collaboration, empathy, and shared success, enabling teachers to lead and guide modern learners effectively."

Formatore di spicco internazionale, Miha Andric: filosofo, sociologo e formatore nell’ambito della Comunicazione efficace/persuasiva, Coach di Debate con esperienza ultra decennale, è chiamato  a lavorare con docenti e studenti in diversi Paesi del mondo, dagli Stati Uniti alla Finlandia (https://www.centerargument.si/coachandric), e attualmente è direttore dell'Educational Center Argument di Lubiana, membro del Comitato consultivo dell'IPPF - International Public Policy Forum di New York.  Già membro del Consiglio di amministrazione di IDEA - International Debate Education Association - a capo del programma di dibattito internazionale di Bežigrad, dell'organizzazione nazionale di dibattito della Slovenia e dei programmi in diverse Accademie di dibattito internazionali.

Come Guest Lecturer, Miha Andric sta formando studenti, insegnanti e professionisti in più di 30 paesi in tutto il mondo. Nel 2020 e nel 2021 è stato Convenor delle Olimpiadi Internazionali di Filosofia.